Wednesday, April 14, 2010

Dato’ Seri Mohd Shafie Apdal ke Program Mesra Rakyat Dan Penyerahan Kunci Rumah PPRT




Jerangau, 12 April – Dua majlis berbeza dalam sehari tidak menghalang Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Dato’ Seri Haji Mohd Shafie Bin Haji Apdal meluangkan masa bersama-sama penduduk Kampung Lentang bagi meraikan program Mesra Rakyat dan penyerahan kunci rumah PPRT kepada penduduk yang sebelum itu ke majlis perasmian ulang tahun KETENGAH di AMBS.


Pada majlis tersebut, seramai 20 orang penerima rumah PPRT menerima kunci rumah masing-masing yang turut disaksikan oleh Yang Berhormat Ahli Parlimen Dungun Haji Matulidi Bin Jusoh, Exco Kerajaan Negeri Terengganu Dato’ Za’aba Bin Mohd Adip serta Yang Berhormat Adun Bukit Besi, Dato’ Haji Din Bin Adam.

Program ini adalah sebahagian daripada rancangan pembangunan kerajaan negeri Terengganu yang memberi bantuan kepada rakyat miskin negeri ini bagi meningkatkan taraf hidup selaras dengan sasaran kerajaan ‘kemiskinan sifar’ menjelang 2020.

Menurut Rosli Ghazali, 37,ahli Jawatankuasa JKKK Kg. Lentang, berharap program seumpama ini akan terus dilaksakan oleh kerajaan pada masa hadapan dan berterima kasih kepada kerajaan sekarang kerana tidak meminggirkan penduduk di pedalaman untuk terus menikmati bantuan.


DUNGUN HARI INI

No comments:

Post a Comment